Wat doet een SEO Specialist?

Een Search Engine Optimization (SEO) Specialist analyseert, beoordeelt en implementeert wijzigingen aan websites zodat deze geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Dit betekent het maximaliseren van het verkeer naar een site door het verbeteren van de paginarangschikking binnen zoekmachines.

Simpel gezegd, in de woorden van CallTheOne, “het is de taak van de SEO specialist om uw website bovenaan de zoekmachine resultaten te laten verschijnen. Vroeger was het veel makkelijker, het vereist geheel nieuwe vaardigheden van wat er toen nodig was.

SEO Specialist moet over veel vaardigheden beschikken

Een moderne specialist moet een probleemoplosser en beslisser zijn, met de mogelijkheid om prioriteiten te stellen en relevante en aantrekkelijke inhoud te ontwikkelen. U kent het gezegde, “Content is koning”, goed, moderne SEO-specialisten weten dat zoekmachines steeds meer waarde hechten aan kwaliteitscontent – die steevast trefwoorden of zinnen bevat die het verkeer naar een site verhogen.

Ze kunnen ook testen en implementeren van het testen van verschillende zoekmachine marketing technieken, website lay-outs en reclame voor zoekmachine optimalisatie. Ze weten ook het belang van interne links en de mogelijkheid om problemen op te lossen komt van pas bij het zoeken naar de beste locaties en de beste benadering van interne links.

Leuke artikel:  De beste voordelen van een aluminium harmonicadeur

Een SEO Specialist zal websites analyseren voor verbeteringen, hebben een diepgaande kennis van trefwoordonderzoek, begrijpen SEO copywriting en dienen een verbinding tussen de verschillende afdelingen.

Enkele voorbeelden

Ken alle resources – Blijf op de hoogte van White Hat SEO Best Practices, en Google Algoritme Updates zoals Rankbrain, Caffeine, Kolibrie, Panda en Pinguin. Weet wat werkt en wat niet werkt. Gebruik geavanceerde expertise en kennis om spam te voorkomen. Volg Top SEO Blogs zoals Ahrefs blog, Semrush Blog, Search Engine Watch, Moz.

Web Page Optimization – Uitvoeren van On-Page SEO Mechanische Elementen (H-tags, Afbeeldingen, Tekststructuur & Opmaak) terwijl gebruik wordt gemaakt van de vaardigheden van het organiseren van website content. Integreer Trefwoordzinnen, Trefwoordprominentie, Latent Semantic Indexing (LSI) trefwoorden, Stam Trefwoorden, en Trefwoord Synoniemen.

Copywriting skills – Schrijf Effectieve Krantekoppen, Metatags, Paragraaf Subrubrieken. Stel of schrijf overtuigende unieke Titel Tags, Meta Beschrijvingen en H-tags samen om klikken in de zoekresultaten te veroorzaken. Schrijf in een natuurlijke taal op een conversatietoon die gebruikt wordt door zoekers die spraakzoekvragen uitvoeren. Ken uw publiek, schrijf langere inhoud en houd de paragrafen kort, gebruik tekstopmaak zoals vet, lijsten, en cursief, voeg foto’s toe, vermijd trefwoordvulling.

Scroll to top