Top 5 gezondheidsvoordelen van het spelen van voetbal

Of je nu de World Cup Fever hebt gepakt en je gaat je inschrijven voor een volwassen competitie, er zijn zoveel voordelen waar je je ook voor inschrijft en het is niet alleen teamwerk en een gedisciplineerde mentaliteit.

Alleen al in fysieke aspecten heeft voetbal zoveel voordelen. In dit artikel lees je 5 van de tonnen van de fysieke voordelen die je kunt plukken van de sport. Ben je geïnteresseerd in nog meer voetbal nieuws? Ga dan naar Eredivisiefan.nl/.

Verhoogt aërobe capaciteit

Het is geen geheim dat voetbal een aërobe sport is. Spelers moeten zich op het veld verplaatsen, rennen en 45 minuten spelen – afhankelijk van de leeftijdsgroep – voordat ze een officiële pauze krijgen. Om zo lang te kunnen spelen en concurreren voordat je kunt stoppen, is veel aërobe capaciteit nodig. Spelers moeten in staat zijn om van lopen naar rennen naar springen te gaan en moeten volledig herstellen totdat ze het opnieuw en opnieuw moeten doen.

Verbetert de cardiovasculaire gezondheid en vermindert de bloeddruk

De meeste fysieke sporten, variërend van basketbal tot tennis tot voetbal, omvatten een vorm van hardlopen. Sporten met een constante beweging verhogen de cardiovasculaire gezondheid, en voetbal staat bovenaan deze lijst. Volwassen voetballers lopen gemiddeld 8 tot 12 km in elke wedstrijd! Al deze verschillende snelle bewegingen doen wonderen voor het hart en zorgen voor gezonde cardiovasculaire oefeningen voor het lichaam. Dit zorgt voor de wekelijkse lichaamsbeweging die een arts vaak aan hun patiënten opdraagt of voorstelt om gezond te blijven. De constante beweging in de sport zal het hart versterken, dat dan bestand is tegen de opbouw van tandplak in de kransslagaders en de algehele bloeddruk zal verlagen. Voetballen houd je hart en bloedvaten in het algemeen gezond, wat hypertensie helpt voorkomen.

Verlaagt het lichaamsvet en verbetert de spiertonus

Hoewel je je handen niet kunt gebruiken om de voetbal aan te raken, is de sport zeker een activiteit voor het hele lichaam. Je gebruikt je hele lichaam om te voetballen, variërend van je benen om te rennen tot je armen om spelers af te weren tegen je hoofd om de bal te raken. Al deze bewegingen helpen je om je spiertonus te verbeteren en vet te verbranden terwijl je op het veld bent. De coördinatie van alle bewegende lichaamsdelen, door samen te werken om de bewegingen tegelijkertijd uit te voeren, verbetert uw spiertonus en coördinatie aanzienlijk. Voetbal is een sport waarbij je zowel je slow-twitch als je fast-twitch spiervezels gebruikt, wat geweldig is voor het ontwikkelen van een over het algemeen sterke lichaams- en spiertonus. De sport heeft ook de spelers die wisselen tussen het gebruik van hun aërobe en anaërobe energiebanen, die de vetverbranding stimuleren.

Lees ook: Hoe kan ik snel en eenvoudig een Word Press blog starten?

Bouwt spierkracht op

In het algemeen, zoals hierboven vermeld, gebruikt voetbal je hele lichaam. Je onderlichaam wordt belast door te schoppen, springen, tackelen, draaien, draaien, de bal passeren en snelheid winnen tijdens het voetballen. Je bovenlichaam wordt ingeschakeld door de bal af te schermen, tegenstanders tegen te houden, in te gooien en te rennen, kracht en explosiviteit. Normaal gesproken, vooral als een team of een speler een serieuze concurrent is, zullen ze meestal spierversterking opnemen in hun training, wat hen zal helpen betere spelers te worden, over het algemeen.

Verhoogt de bot sterkte

Niet alleen bouw je kracht op in je spieren, je gaat ook kracht opbouwen in je botten. Vooral naarmate je ouder wordt, zal je botdichtheid de neiging hebben om af te nemen. Daarom is het belangrijk om aan lichaamsbeweging te doen, ook als je ouder wordt. Sport is een geweldige sport om tot ver in de volwassenheid te beoefenen. Natuurlijk kun je, naarmate je ouder wordt, ook grenzen stellen aan de tackles die u krijgt of de hoeveelheid fysiek contact die je maakt – om zo veilig mogelijk te blijven voor blessures. Tijdens het voetbal, het lichaam houdt zich bezig met herhaalde gewicht dragende lasten op het lichaam die kunnen onttrekken aan het verhogen van de sterkte van het skelet frame, die vervolgens zal helpen bij het versterken van je botdichtheid. In het algemeen kan een fit blijven door middel van voetballen u natuurlijk helpen om in het algemeen lichamelijk gezond te blijven.

Scroll to top