De belangrijkste factoren van SEO voor kleine bedrijven

Een SEO bureau helpt eigenaren van kleine bedrijven om snelle, robuuste en gebruiksvriendelijke websites te maken die hoger scoren in zoekmachines, wat op zijn beurt helpt om meer gekwalificeerde potentiële klanten naar hun sites te brengen en uiteindelijk de conversie te verhogen.

SEO specialisten helpen ook bij het opbouwen van naamsbekendheid voor jouw bedrijf, omdat zoekmachinegebruikers eerder vertrouwen hebben in een site die op de eerste pagina van de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) staat dan in merken die dat niet zijn.

Als je een kleine ondernemer bent, moet je gebruik maken van SEO om een sterke aanwezigheid op het web op te bouwen en uw wedstrijden te omzeilen om nieuwe klanten voor jouw bedrijf te winnen en het naar het volgende niveau te brengen.

Hier zijn top 3 van de belangrijkste voordelen van SEO voor kleine bedrijven:

Brengt meer klanten binnen

Laten we eerlijk zijn, een van de belangrijkste redenen voor het hebben van een website is om zich te onderscheiden van jouw concurrentie en jouw klantenbestand te vergroten. Waarom zou je anders duizenden euros investeren in marketing? Bedrijven die een SEO geoptimaliseerde website hebben, brengen meer klanten en groeien twee keer zo snel als bedrijven die dat niet hebben.

SEO is waarschijnlijk de meest efficiënte en betaalbare marketingstrategie die vandaag de dag bestaat. Bovendien zal het alleen klanten binnenhalen die actief op zoek zijn naar uw product of dienst!

Als je bereid bent om een paar uur van tijd, energie, en een kleine hoeveelheid geld te besteden, zal SEO helpen met “gerichte” verkeer naar jouw website te brengen, en uiteindelijk meer klanten naar jouw bedrijf te sturen dan elke andere marketing tactiek die je ooit zult gebruiken.

Betere conversiepercentages

SEO-geoptimaliseerde websites worden sneller geladen, zijn gemakkelijk te lezen en te surfen, en worden goed weergegeven op bijna alle soorten apparaten, inclusief mobiele telefoons en tablets. Websites die gemakkelijk te lezen en te navigeren zijn, trekken eerder de aandacht van uw lezers of bezoekers – d.w.z. ze worden eerder jouw trouwe klanten, abonnees en terugkerende bezoekers.

Bouw merkbewustzijn op

Een van de voordelen van een hogere ranking op de SERP’s is het opbouwen van naamsbekendheid. Wanneer jouw sites op de eerste pagina van grote zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing verschijnen, hebben jouw potentiële klanten meer kans om jouw merk te vertrouwen als ze op zoek zijn naar een bepaalde term dan naar andere merken die niet sterk aanwezig zijn op het web.

Daarom moeten kleine bedrijven die een betere naamsbekendheid willen opbouwen (hetzij lokaal, hetzij nationaal) investeren in SEO en beginnen met het behalen van topposities voor de belangrijkste termen die verband houden met hun bedrijf.

Lees ook: Werken essentiële oliën echt?

Scroll to top