3 geheimen voor het beheren van technisch personeel

Het managen van technisch personeel is meer kunst dan wetenschap. Als je me niet gelooft, probeer dan de productiviteit van individuele software engineers te meten binnen een wendbaar proces!

Door middel van trial and error, lezen en lange discussies met technische mensen heb ik de volgende drie geheimen voor het succesvol managen van technische teams in elkaar geflanst:

Belonen van het oplossen van problemen

Technische mensen houden ervan om problemen op te lossen en dingen te bouwen. Proberen te achterhalen welke prikkels dit fundamentele kenmerk kunnen bevorderen, kan moeilijk zijn. Het is een heel andere dynamiek dan bij zakenmensen, die gemotiveerd worden door hebzucht, geld en macht. (Dat is een grapje, voor elke niet-techneut die dit leest.)

Probeer het belang van de wens en het vermogen van je bedrijf om geweldige producten te bouwen organisatorisch te verhogen. Producten zijn belangrijk voor je bedrijf, dus je betaalt geen lippendienst. Je let er veeleer op. Maak je ingenieurs trots op hun inspanningen door middel van bijeenkomsten met alle betrokkenen, groepsberichten of blogs.

Een ander ding dat je kunt doen is technisch personeel op de juiste manier compenseren. Het komt zelden voor dat technische mensen klagen over hun salaris of meer compensatie eisen. Het komt veel vaker voor dat ze vertrekken voor een baan met een beter salaris en meer erkenning.

Vertrouw op je ingenieurs

Schrijf nooit voor hoe je technisch succes kunt behalen. Dat is wat software-ingenieurs het beste weten en het liefste doen!

Stel in plaats daarvan duidelijke doelstellingen en tijdlijnen vast, van het projectniveau (dagelijks, wekelijks, maandelijks) tot het teamniveau (sprints, productdeadlines, marktmijlpalen). Laat ze vervolgens doorwerken hoe ze het werk moeten definiƫren en organiseren om de doelstellingen te bereiken. Zo krijg je meer energie, enthousiaste teams en beter werk.

Deel de feedback van klanten

Technische mensen reageren goed op gegevens. Geef je team feedback over hoe hun werk wordt gebruikt. Maar blijf niet steken in de ruwe gegevens, zoals het aantal gebruikers; laat ze weten hoe hun werk de klanten ten goede komt.

Besteed veel cycli aan het praten met klanten en je klantenservice team om deze informatie te verzamelen. Zorg ervoor dat de functionele teams (engineering, product, support, verkoop, etc.) de feedback delen.

Lees ook: Een succesvolle linkbuilding strategie in 6 eenvoudige stappen

Scroll to top