B2B-verkoop en emailmarketing

Business to business marketing of, zoals het algemeen bekend is, B2B marketing, omvat de verkoop van producten van een bedrijf aan andere bedrijven door te voldoen aan hun behoeften. Om dit concept beter te begrijpen, laten we zeggen dat u een weefbedrijf heeft. Om uw klanten te bereiken, moet u contact met hen opnemen en tegelijkertijd uw bedrijf als een waardevol en professioneel bedrijf op de markt brengen.

Wie zijn uw klanten? Nou, je kunt grondstoffen direct verkopen, in je winkel of andere winkels en ik ben er zeker van dat er genoeg liefhebbers zijn die de voorkeur geven aan het kopen van grondstoffen en het op maat maken van hun eigen kleding. U zult echter meer verkopen als u uw bedrijf verkoopt aan andere bedrijven die afhankelijk zijn van het soort goederen dat u produceert. U kunt uw producten bijvoorbeeld verkopen aan gespecialiseerde bedrijven die van uw grondstoffen eindproducten maken.

Een paar tips voor emailmarketing

We weten dat e-mailmarketing effectief is als het gaat om B2B-verkopen en het genereren van B2B-leiderschap, laten we er dan ook een beetje verder in duiken en praten over enkele van de belangrijkste dingen die u moet weten voordat u hieraan begint

Begrijp de verschillen

B2B marketing, hoewel op de een of andere manier vergelijkbaar met direct marketing, is het niet hetzelfde. De klanten gedragen zich anders en maken andere keuzes. In B2B marketing richt u zich tot een rationeler publiek.  Vaste klanten zijn soms minder goed geïnformeerd over wat ze kopen, ze zijn gevoelig voor grillen en roekeloos.

Aan de andere kant weten zakelijke klanten via een vainu alternatief vanaf het begin wat ze nodig hebben. Ze baseren hun aankoopbeslissingen niet op grillen of toegevingen. In plaats daarvan nemen ze rationele beslissingen op basis van wat ze nodig hebben en een goede kwaliteit versus prijsverhouding. Als u zich tot zakelijke klanten richt, moet u rekening houden met het feit dat zij anders zijn en anders handelen dan gewone klanten.

Stuur niet de email zomaar naar een CEO

Aangezien het uw doel is om B2B-verkopen en – leads te genereren, moet u weten dat niet alle personen uit uw lead lijst van bijvoorbeeld sales.rocks de beslissingen nemen tot de verkoop. Ik weet dat u in eerste instantie contact wilt opnemen met de CEO’s van de bedrijven waarop u zich in uw campagne richt, maar dit is niet altijd de beste keuze. Waarom?

Ze hebben allemaal een verschillende opleidingsachtergrond, een verschillende sociale status. U richt zich tot CEO’s, bedrijfseigenaren en misschien zelfs tot hun werknemers en daarom moet u een boodschap creëren die voor iedereen gemakkelijk te begrijpen is.

Stel dat u kantoorautomatiseringsproducten wilt verkopen. Er zijn instellingen die deze producten nodig hebben, maar er zijn ook grote bedrijven, de lokale winkels, individuele ondernemers en ga zo maar door. Er zijn verschillende soorten mensen die belast zijn met de levering van dergelijke goederen aan hun bedrijf.

Scroll to top